Branche
Zakelijke markt

Doel
Advies en ondersteuning bij vervanging wereldwijde telefonieomgeving

Uitdagingen

  • Interactie met klanten naar een hoger plan tillen
  • Verhogen productiviteit en samenwerking
  • Optimaliseren servicelevel en klantloyaliteit
  • Keuze geschikte headset per gebruikersgroep

Kernwoorden
Skype for Business | SIP-oplossing | Anywhere 365 | Jabra headsets | Wereldwijde levering

Headsets en de integrale telefoonomgeving van DLL: interactief, wereldwijd én kostenbesparend

DLL is een internationaal bedrijf voor vendor finance. Het bedrijf biedt op activa gebaseerde financieringsoplossingen in acht verschillende sectoren, waaronder agricultuur, gezondheidszorg, transport en kantoortechnologie. In meer dan 30 landen werkt zij samen met fabrikanten, dealers en distributeurs van apparatuur, om hun distributiekanalen te ondersteunen en bij te dragen aan de groei van hun bedrijven. Door klantgerichtheid en grondige kennis van de sector levert DLL duurzame financiële oplossingen voor de levenscyclus van bedrijfsmiddelen, onder het motto “Leven, werken, ondernemen. Daar wilt u financiële speelruimte voor”.

 

Vraagstuk

Om de eigen dienstverlening verder te optimaliseren, heeft DLL Interchange en indirect Centralpoint gevraagd om advies en ondersteuning te verlenen bij de vervanging van de wereldwijde telefonieomgeving. De oude telefoonomgeving van DLL bestond uit meerdere oplossingen met verschillende applicaties. Die omgeving was niet langer toereikend voor de realisatie van de bedrijfsdoelstellingen. Vandaaruit ontstond de behoefte aan een overzichtelijk en laagdrempelig telefonieplatform dat meer functionaliteiten biedt dan de huidige omgeving en daarnaast kostenbesparend, flexibel, stabiel en efficiënt is. Bovendien dient het nieuwe platform klanten en medewerkers in staat te stellen zelf te bepalen via welk kanaal, hoe en met wie ze communiceren en samenwerken, en feilloos te integreren met Microsoft Office.

Het doel van de vernieuwing is om de interactie met klanten naar een hoger plan te tillen, de productiviteit te verhogen en de onderlinge samenwerking verder te bevorderen. Daarmee draagt de vernieuwde telefoonomgeving in belangrijke mate bij aan verdere optimalisering van de klantloyaliteit en het servicelevel.

 

Keuze voor Centralpoint en Interchange

Het project is door meerdere partijen succesvol opgezet en begeleid. De uitrol naar alle landen vindt op dit moment plaats en wordt naar verwachting in 2019 afgerond. DLL koos op advies van Interchange voor een integrale communicatieomgeving, die uitstekend past bij haar cloudstrategie. Interchange is een Microsoft Gold Partner voor Office 365 en gespecialiseerd in onder andere Skype for Business als nieuw telefonieplatform.

De telefonieoplossing bestaat uit:

  • Skype for Business in combinatie met Phone System van Office 365 voor telefonie, audio en video, waardoor het voeren van gesprekken vanaf alle devices mogelijk is.
  • Een globale SIP-oplossing ter ondersteuning en bevordering van internationale communicatie.
  • Anywhere365, een klantencontactoplossing waardoor klanten zelf kunnen bepalen op welk moment en via welk kanaal zij prefereren om contact te hebben.

Een essentieel onderdeel van de telefonieoplossing is de keuze voor een headset. Vanwege de goede relatie tussen Centralpoint en DLL is Centralpoint vanaf het begin bij dit traject betrokken en bracht zij advies uit over ondersteunende headsets voor alle 5.600 medewerkers wereldwijd. Harold Speeks, consultant bij Interchange en ingehuurd als programmamanager voor het Unified Communications programma bij DLL: ”Centralpoint speelde als kennispartner een belangrijke adviserende rol in de keuze voor headsets die naadloos aansluiten bij het nieuwe telefonieplatform en de werkzaamheden van de diverse medewerkers. Wij hebben voor Centralpoint gekozen vanwege de brede expertise en het vertrouwde gevoel.”

 

Het traject

Voorafgaand aan de testperiode kregen drie verschillende headsetfabrikanten de mogelijkheid hun producten te presenteren. Centralpoint koos deze partijen op basis van geschiktheid en initieerde de pitchgesprekken. Vervolgens is een selectie gemaakt en een aantal headsets getest door medewerkers op verschillende DLL-locaties. Na een uitgebreide testperiode kozen de medewerkers voor een diversiteit aan Jabra headsets. Harold: “Deze testfase was voor ons ontzettend fijn. Het hielp enorm bij het maken van een keuze waar we helemaal achterstaan”.

Vervolgens maakte Centralpoint een voorselectie van geschikte Jabra headsets op basis van verschillende gebruikersgroepen en bijbehorende werkzaamheden. Een bureaumedewerker heeft bijvoorbeeld een eigen en vaste werkplek nodig, terwijl een mobiele werker behoefte heeft aan een flexibele werkplek met representatieve en efficiënte apparatuur. Nadat medewerkers hun keuze uit de voorselectie maken, verzorgt Centralpoint de wereldwijde levering.

Met de nieuwe telefoonoplossing realiseert DLL een aanzienlijke kostenbesparing.

De samenwerking
Harold vervolgt: “Professioneel, flexibel en meedenkend, zo omschrijf ik de samenwerking met Centralpoint. We hebben veel aan de expertise van Centralpoint gehad. De medewerkers van DLL werken sinds de nieuwe telefoonomgeving met de headset die bij hun voorkeuren en werkzaamheden past. Dat is geweldig. We krijgen veel positieve reacties, zowel in- als extern. Ons doel: het realiseren van een laagdrempelig en interactief platform, is zeker bereikt, mede dankzij het advies en de bevlogenheid van Centralpoint.”