Branche
Zakelijke markt

Doel
Stefanini wil haar 3.000 medewerkers in Europa voorzien van nieuwe werkplekapparatuur

Uitdagingen

  • Verspreid door Europa
  • Online bestelplatform in verschillende talen
  • Korte levertermijnen
  • Inzet refurbished hardware

Kernwoorden
Levering in Europa | Bestelplatform meertalig | Refurbished hardware

 

Centralpoint voorziet Stefanini in Europa van nieuwe werkplekapparatuur

Stefanini is een innovatieve internationale organisatie op het gebied van Informatietechnologie. Zij biedt dienstverlening aan bedrijven op het gebied van automatisering, cloudoplossingen, Internet of Things en gebruikservaring. Het doel is de klant volledig te ontzorgen op IT-gebied. Stefanini wil haar 3.000 medewerkers, in Europa, voorzien van nieuwe werkplekapparatuur om ze te laten excelleren in hun werkzaamheden.

 

Vraagstuk

De bestellers van de verschillende locaties van Stefanini in Europa moeten op een eenvoudige manier de gewenste apparatuur via een online bestelplatform in hun eigen taal kunnen bestellen. Daarnaast wenste Stefanini voor deze opdracht een flexibele partner waarbij ze konden rekenen op korte levertijden (maximaal drie weken) van de hardware. Door de goede relatie, sinds 2016 wordt er samengewerkt omtrent leveringen van IT-hardware, heeft Stefanini dit vraagstuk neergelegd bij Centralpoint.

 

Het traject

Stefanini en Centralpoint hebben aan de hand van de wensen en behoeften van Stefanini een portal gerealiseerd waarop alle bestellers van Stefanini in Europa via een online bestelomgeving in hun eigen taal kunnen bestellen. Op deze manier kan er op een eenvoudige manier besteld worden, zijn alle bestellingen overzichtelijk in te zien, kan de hoofdinkoper in België bestellingen controleren en goedkeuren en kan er geselecteerd worden vanuit welke vestiging er gefactureerd moet worden.

Zodra er een bestelling wordt geplaatst, wordt het device geleverd op de gewenste locatie in Europa. Centralpoint kan de levertermijn van drie weken garanderen door het op voorraad houden van de meest bestelde producten. Hierdoor wordt het grootste gedeelte van de bestellingen zelfs al binnen een week geleverd.

 

Refurbished hardware

Binnen de samenwerking met Stefanini wordt waar mogelijk refurbished hardware ingezet. Het gaat hierbij om initiële bestellingen van desktops, laptops, tablets en smartphones. ‘Oude’ en gebruikte apparatuur wordt hierbij opnieuw ingezet binnen Stefanini. Deze apparatuur is gecontroleerd en voorzien van nieuwe componenten in het distributiecentrum van Centralpoint. Daarnaast is de oorspronkelijke garantie ook nog geldig op deze apparatuur.

 

De samenwerking

Nico Verpoorten, Netwerk & Infrastructure Manager EMEA: “Onze samenwerking met Centralpoint is drie jaar geleden begonnen als een soort noodoplossing. Op dat moment werkten we nog samen met een hardware leverancier die meer en meer de afgesproken levertermijnen niet kon nakomen. Op dat moment moesten we dus regelmatig een beroep doen op Centralpoint om op zeer korte termijn toch de nodige hardware geleverd te krijgen.”

Nico vervolgt: “In een later stadium hebben we besloten alleen nog maar zaken te doen met Centralpoint voor alle werkplekapparatuur van Stefanini in Europa. In samenspraak met Centralpoint is hier een volledig assortiment voor samengesteld. Centralpoint heeft in dit traject actief meegezocht naar de beste prijs-kwaliteit verhouding voor ons bedrijf. Hun manier van denken sluit perfect aan met de manier van denken van Stefanini. Kortom: Stefanini en Centralpoint zijn een perfecte match.”